Actualiteiten

ACTUALITEITEN

·         Op 11 mei heeft overleg plaats gehad met de Monumenten-Welstandscommissie. Han Wessels – lid van de Denktank – heeft namens het bestuur een presentatie gegeven over de inrichting van het park en tuinen. Het overleg met de commissie krijgt op korte termijn een vervolg.

·         Ad Verhoeven – ook lid van de Denktank -adviseert het bestuur over de inrichting van het park en tuinen m.b.t. de (speeltuin)voorzieningen.

·         De Gemeente Asten en het bestuur van de stichting onderzoeken de mogelijkheden om de ideeën van de Kinderraad (kinderboerderij en natuurspeeltuin) samen vorm te geven in het park van het klooster. Op 14 juni vindt hierover overleg plaats.

·         De huidige werkzaamheden in het klooster betreffen het opruimen van sanitair, plafonds, tapijt, verwarmingselementen, gordijnen, kabels, keukenapparaten e.d.

·         In het klooster worden  definitief 17 appartementen gerealiseerd. Ook de restauratiezaal op de begane grond wordt omgebouwd tot appartement.

·         Het bestuur is in gesprek met 2 makelaars als voorbereiding op de verkoop van de appartementen. Verwacht wordt dat eind juli de verkoopbrochures beschikbaar zijn.

·         In één van de komende weken vindt overleg plaats met de Gemeente over de locatie van de berging/carports voor de bewoners van het klooster en over de mogelijke bouw van starterswoningen in de tuin van het klooster.

·         Inmiddels hebben zich meer dan 50 geïnteresseerden zich aangemeld voor de koop van de appartementen. Indien u belangstelling heeft kunt u zich aanmelden via stichtingkloostergedachte@outlook.com